04 June 2017

Sarawak Report petik nama Shafee, kenapa Khalid AB bisu?

 

Sebenarnya, saya sendiri berani-berani takut nak bertanya Shafee Abdullah, "AG percaya atau tidak Shafee disogok RM9.5 juta dana 1MDB?"

Lebih dari itu, saya tak berani bertanya selantang Penarik Beca di dinding facebooknya, tadi.

 

Beberapa hari lepas, berita Tan Sri Shafee Abdullah tak hadir mahkamah mewakili Khairy Jamaluddin tersebar.

Khabarnya punca 'peguam mesra Umno' itu tak hadir ada kaitan dengan pendedahan Sarawak Report yang menyebut dia menerima sejumlah RM9.5 juta daripada akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kalau saya jadi dia pun, saya tak cukup kuat juga nak berdepan buruan pengamal media di mahkamah.

Tapi, kalau 'peguam mesra Umno' itu sakit otak atau mati otak dengan pendedahan terbaru Sarawak Report, saya boleh kata, "Piee pun manusia semacam kita, ada hati tisu juga..."

Kalau peribadi semacam Shafee yang dikatakan hebat berhujah di mahkamah pun begitu tindak-tanduknya, macam mana agaknya kelaku Tan Sri Khalid Abu Bakar?

Jangan sesiapa memandai cadang diadakan rancangan televisyen #TanyalahKetuaPolisNegara, sebab TV9 ada rancangan #TanyalahUstaz.

Saya mohon bertanya ya, KBAB!

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus